instamember

afs
  • ۰
  • ۰

هنگامی که از هشتگ ها در اینستاگرام استفاده می شود، دو رویکرد متفاوت نسبت به آنها به وجود می آید. برخی از افراد از هشتگ ها نفرت دارند، و در مقابل برخی از افراد هم برعکس گروه اول بیش از اندازه هشتگ ها را دوست دارند. اما آیا می دانستید که در اینستاگرام، پست هایی که دارای حداقل یک هشتگ باشند به طور متوسط به میزان 12.6 درصد، تعامل بیشتری نسبت به پست های بدون هشتگ با کاربران برقرار می کنند؟ 
این مقاله به شما کمک می کند تا در راستای استفاده از هشتگ های اینستاگرام به منظور دستیابی به فالورهای بیشتر و لایک های بیشتر شناخت بیشتری پیدا کنید و هر اطلاعاتی را که در این راستا نیاز دارید بفهمید. چگونگی استفاده از هشتگهای اینستاگرام را به طور راهبردی و استراتژیک، یاد بگیرید و همچنین مراحلی را که نیاز دارید تا یک استراتژی مؤثر هشتگ گذاری را به اجرا درآورید را بیاموزید، استراتژی ای که تضمین دهنده موفقیت شما در کمپین های بازاریابی اینستاگرام باشد 

1. چرا باید از هشتگ های اینستاگرام استفاده کرد؟

هشتگهای اینستاگرم یکی از بهترین راه ها برای رشد حساب اینستاگرام شما هستند. استفاده از هشتگ صحیح (یا ترکیبی از چند هشتگ) می تواند به شما کمک کند تا برند خودتان را در معرض مخاطبان بزرگ و هدفمند قرار دهید. در واقع، شانس شما برای جذب فالوورهای جدید، گرفتن لایک بیشتر، و افزایش میزان تعامل بیشتر با استفاده از هشتگ ها افزایش می یابد! 

الف. هشتگ های اینستاگرام چگونه عمل می کنند؟

هر پستی که شما در اینستاگرام ایجاد می کند می تواند با یک پیام کوتاه و یا یک کپشن و چند هشتگ همراه باشد. هشتگها کمک به سازماندهی و دسته بندی محتوای عکس ها و ویدئو میکند، و این کار هم به نوبه خود به فرآیند کشف و بهینه سازی محتوا کمک می کند. 
بعنوان مثال، یک وبلاگ نویس مواد غذایی ممکن است عکسی از یک کاسه چرب زرق و برق دار را پست کرده، و سپس از هشتگ های #superfoods، #cleaneating و #vegansofig -در هنگامی که آن عکس در اینستاگرام آپلود می شود- استفاده نماید. 
با استفاده از این سه هشتگ، تصویر کاتالوگ می شود در نتیجه به دیگر کاربران اینستاگرام که از غذاهای سالم لذت می برند راحت تر می توانند آن را پیدا نمایند. 

ب. انواع مختلف هشتگ های اینستاگرام

درک انواع مختلف هشتگ و مخاطبان اختصاصی مربوط به هر یک از آنها می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی تاثیرگذار تر در هشتگ گذاری اینستاگرام را توسعه دهید: 

هشتگ های برند شده
هشتگ برند شده، هشتگی منحصر به فرد است که مختص کسب و کار تجاری شما است. این هشتگ می تواند به سادگی نام شرکت شما، شعار شرکت شما، و یا نام یکی از محصولات شرکت شما و یا یکی از کمپین های شرکت شما باشد. یا می تواند حتی هیچ ربطی به نام برند شما نداشته باشد، در حالی که هر کاری که با شخصیت برند شما مرتبط باشد را انجام می دهد. 

هشتگ های جامعه مخاطبان
هشتگ های جامعه مخاطبان، هشتگ هایی هستند که کاربران همفکر را در حول محور یک موضوع خاص، مانند #ihavethisthingwithfloors یا #fromwhereistand متصل می نمایند. و راهی عالی برای ارتباط با دیگران، بهبود SEO پست های تان، به دست آوردن فالوورهای بیشتر، و رشد جامعه مخاطبانتان است. 

بهترین راه برای پیدا کردن این هشتگ های جامعه محور این است که نگاه کنید تا ببینید که چه هشتگهایی توسط مخاطبان تان، و یا اکانت های مورد علاقه تان، در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه که دایره و محدوده استفاده از یک هشتگ باریک تر باشد، کاربران بیشتری را درگیر می سازد. در حالی که هشتگ های جامعه مخاطبان، به معنای افزایش دسترسی پذیری پیام تان است، هشتگ های برند شده، طراحی شده اند تا حلقه وصلی بین شما و مخاطبان تان را فراهم آورند. از هشتگ های برند شده، می توانید برای ترویج یک کمپین و یا جمع آوری کامل محتواهای ایجاد شده توسط کاربران تان(UGC) استفاده نمایید. 

2. چگونه بهترین هشتگ ها در اینستاگرام را برای اکانت خود پیدا کنید؟

به منظور موفق شدن با هشتگ، این مهم است که در خصوص نحوه استفاده از هشتگ هایتان، به صورت استراتژیک (با استراتژی معین و مدون) عمل کنید. "رایج ترین" هشتگهای اینستاگرم فقط چند کلمه خیلی ساده هستند ،در حالی که هشتگ زدن با اینگونه کلمات همچون: #love، #happy و #dog تنها ممکن است باعث شود که شما چند تا لایک بیشتر بگیرید، و هیچ کمکی به رشد شما در دراز مدت نخواهد کرد. به جای استفاده از هشتگ های رایج اینستاگرام، بهتر است که از هشتگ های برتر اینستاگرامی -که یک جامعه هدف جذاب پشت سر آنها قرار دارد و ضمنا مختص به مخاطبان تان ویژه شما است- استفاده کنید. 

بنابراین، چگونه شما قرار است که این هشتگ های سرد، خلاق، و جامعه گرا را پیدا کنید؟ بهترین راه این است که نگاه کنید و ببینید که در اینستاگرام مخاطبان، رقبا، و رهبران صنعت تان در حال حاضر از چه هشتگهایی استفاده می کنند. هر چه دامنه هشتگ باریک تر باشد، کاربران بیشتری درگیر آن هستند. شما تنها با دیدن قابلیت های هشتگ های پیج تان در جذب فالوورها و لایک های بیشتر، شوکه و سورپرایز خواهید شد! 
به عنوان مثال، فرض کنیم شما قصد دارید تا یک عکس از یک سگ بولداگ فرانسوی را پست کنید. علاوه بر هشتگ #dogstagram (با بیش از 15 میلیون پست)، شما همچنین می توانید از هشتگ #frenchie (با بیش از 5 میلیون پست) و هشتگ #squishyfacecrew (با بیش از 1.3 میلیون پست) هم استفاده کنید تا حداکثر مخاطبان از جامعه افرادی که واقعا به سگ بولداگ فرانسوی علاقه دارند را هدف قرار دهید. این بهترین راه برای دریافت مقدار زیادی تعامل هدفمند در پست هایتان است! 

در اینجا نحوه پیدا کردن بهترین هشتگ ها برای اکانت شما آمده است: 

الف. درباره مخاطبان تان تحقیقات کنید

هشتگ پرانی تصادفی و بدون هدف، در انتهای پست اینستاگرمی خودتان موجب رشد مخاطبان تان نخواهد شد. در عوض، آن هشتگ هایی که مخاطبان تان در حال استفاده از آنها هستند را بیابید و سپس ببینید که کدامیک از این هشتگ ها، با محتوایی که شما در حال انتشار آن هستید متناسب و مرتبط تر است. هشتگ شما باید مرتبط و حاوی کلمات کلیدی ای باشد که کاربران واقعاً برای یافتن آنها جستجو می کنند. 

ب. رقبای خودتان را پژوهش کنید

پیدا کردن هشتگهایی که رقبای شما از آن استفاده می کنند؛ همواره کاری خردمندانه و زیرکانه است. با انجام این کار، شما می توانید تعیین کنید که کدام هشتگ بیشترین تعامل را فراهم می کند. در حالی که ممکن است شما اصلا هیچ قصد و انگیزه ای برای رقابت در آن هشتگ ها نداشته باشید، با این وجود شما می توانید در نهایت آن چه را که مشتریان بالقوه تان در حال صحبت کردن در مورد آن هستند را از طریق هشتگهایی که آنها از آن استفاده می کنند بشناسید. و شاید از همین دریچه، شما هشتگ جدیدی را کشف کرده و آن را به برنامه کاری خود اضافه کنید! 

پ. در خصوص رهبران صنعت، تحقیقات کنید

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن هشتگ هایی که شما باید از آنها استفاده کنید فالو کردن تاثیرگذاران اینستاگرام که دقیقا همان جامعه مخاطب (یا مشابه آن) را هدف قرار داده اند. برای بدون دانش یا تجربه خاص، تاثیرگذاران اجتماعی اساسا افرادی هستند که تمایل به ایفای نقشی فوق العاده خوب در رسانه های اجتماعی دارند. هر صنعت دارای تاثیرگذاران کلیدی مربوطه خود است. این افراد را در قسمت فالووینگ پیج تان در دسترس قرار دهید تا موفقیت را بر پشت خود حمل نمایید. این افراد در حال حاضر رابطه تثبیت شده بسیار خوبی با مخاطبان هدف شما دارند، پس چرا از بهترین ها یاد نگیرید؟! 

ت. هشتگ های مرتبط را پیدا کنید

بررسی چشم انداز ترندهایی که مربوط به هشتگ های شماست، یک راه آسان و موثر برای رشد جامعه مخاطبان تان است. به سادگی هشتگ خود را در نوار جستجوی اپلیکیشن تایپ کرده و سپس عبارت " tags" را از منوی کشویی انتخاب نمایید. بعد از آن شما قادر خواهید بود همه هشتگ های برتر - که نزدیکترین ارتباط را به هشتگ شما دارند- و همچنین روش های واضح دیگری به منظور دستیابی، نظارت و ارتباط با جامعه هدف خودتان را مشاهده نمایید. 
شما همچنین می توانید در میان پست های حاوی هشتگی که در حال حاضر با کمک آن به موفقیت رسیده اید به کاوش بپردازید. ایا شما یک ترند از هشتگ های رایج دیگر که می تواند در پست های آینده شامل شود را می بینید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، آنها را یادداشت کنید و بنویسید. 

3. چگونه در یک هشتگ ترند شده مطرح شویم؟

اگر شما تا به حال برای یک هشتگ در اینستاگرام جستجو کرده باشید، احتمالا متوجه یک شبکه از نه "پست برتر" که در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود شده اید. بر اساس نظر اعلام شده توسط شرکت اینستاگرام، پست های برتر در هشتگ های ترند شده به نمایش در می آید تا برخی از محبوب ترین پست هایی که با آن هشتگ، تگ گذاری شده است را نشان دهد. 

فرمولی برای قرار گرفتن در بین پست های برتر: 

الف. هشتگ های صحیح انتخاب کنید

در گام اول برای ترند شدن، هشتگ های صحیح انتخاب نمایید. اگر تعداد فالوورهای اکانت شما از 10 هزار فالوور کمتر باشد، احتمال بسیاری زیاد وجود دارد که شما در هشتگهای بسیار هدف گیری شده ای مانند #fashiongoals نسبت به هشتگ های بزرگی مانند #instafashion کمتر ترند می شوید. همانطور که قبلا هم مطرح کردیم، ارتباط هشتگ شما از میزان رواج و محبوبیت آن بسیار با اهمیت تر است. پس به جای اینکه فقط یک هشتگ تصادفی مثل (#sunset، #girl، #cali) به عکس های خود اضافه کنید، بفهمید که چه هشتگ هایی در پیج شما جادو می کند! به این ترتیب، شما می توانید با معماران و طراحان در صنعت خودتان متصل شده و روابط شخصی را توسعه دهید. 

ب. یک عالمه تعامل تولید کنید

بعد از این که شما هشتگ صحیح را برگزیده باشید؛ در این هنگام نیاز دارید تا به همان اندازه بر روی گرفتن تعامل در پست های تان با بیشترین سرعت ممکن تمرکز نمایید. و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، برنامه ریزی زمان بندی شده برای انتشار پست های اینستاگرم تان در زمانهایی است که مخاطبان تان در آن مواقع، در اینستاگرام فعالتر هستند.
اگر شما پست خود را در زمانی که مخاطبان تان، در اینستاگرام فعالتر هستند ارسال کنید، شما به احتمال زیاد هدایتگر تعامل در آن پست هستید. این تعامل به این معناست که اینستاگرام به پست شما جایگاه بالاتری در فیدهای کاربران اختصاص خواهد داد، که این هم به نوبه خود، تعامل هر چه بیشتری در پست شما منتج می شود. این یک پروسه و فرآیند تسلسلی است: تعامل بالاتر منجر به دیده شدن بیشتر می شود، دیده شدن بیشتر هم منجر به تعامل بالاتر می شود، مجددا تعامل بیشتر منجر به دیده شدن بیشتر می شود و به همین ترتیب ... و همه اینها بستگی به آن زمانی دارد که شما در اینستاگرم پست ارسال می کنید. 

پ. بین 3 تا 5 هشتگ بزرگ برای پست خود استفاده کنید

اگر شما می خواهید مثل یک گلوله به سیبل ترند شدن اصابت نمایید، باید پست های خود را مشمول کنید به تعداد 3 تا 5 هشتگ "بزرگ" که تاکنون کمتر مورد هدف گذاری قرار گرفته است اما در عین حال قابلیت زیادی برای جلب توجه یعنی کامنت خور و لایک خور دارد. برخی از این نمونه هشتگها عبارتند از #instagood، #photooftheday و #vscocam. استفاده از این هشتگ های "بزرگ" یک شرط دیگر هم دارد و آن این که باید به موضوع فعالیت برند شما نیز مربوط باشد، بلکه حتی آنها باید هزاران پست و یک مقدار بالایی از تعامل را داشته باشند (یعنی تعداد زیادی از مردم آنها را سرچ می کنند). 
خرید فالوور اینستاگرام

4. چگونه هشتگ برند شده شخصی خودتان را ایجاد کنید؟

هشتگ های برند شده یک راه بسیار خوبی برای شروع یک مکالمه با فالوورهایتان و افزایش میزان دسترسی پذیری به محتوایتان است. هشتگ های برند شده یک راه برای این است که طرفدران شما نحوه تعامل با برند شما را توسط فالوورهایشان برای آنها به اشتراک بگذارند، و همچنین هشتگ های برند شده یک راه برای خود شماست تا به محتوای ایجاد شده توسط کاربر (UGC) الهام بخشی نمایید. این کار می تواند به معنای ایجاد رشد عمده ای در فالوورهای شما باشد و به تعامل به طور کلی در اینستاگرم کمک نماید. 
همانطور که قبلا اشاره شد، هشتگ برند شده، هشتگ منحصر به فرد و مختص به کسب و کار شما است. این هشتگ می تواند به سادگی نام و یا شعار شرکت، و یا نام یکی از محصولات یا کمپین های شرکت شما باشد. یا می تواند اساساً یک هیچ ربطی به نام برند شما نداشته باشد، در حالیکه شخصیت برند شما را می شازد و شکل می دهد که یک نمونه واضح از مورد اخیر هشتگ #welltravelled است که مربوط به هرشل، که برند جهانی تولید کننده لوازم جانبی است و از این هشتگ خاص استفاده می کند تا طرفداران خود را تشویق کند که عکس ماجراهایی که آنها در سرتاسر جهان تجربه کرده اند را آپلود نمایند. 
هشتگ های برند شده می تواند برای ترویج کمپین ها مورد استفاده قرار گیرد تا محصولات و خدمات شما را به نمایش گذارند بلکه در حقیقت، یک تن راه عالی وجود دارد که با کمک آنها کسب و کارهای تجاری می تواند از هشتگ برند شده به عنوان اهرمی برای لبریز کردن تلاش های بازاریابی اینستاگرام خود استفاده نمایند. که در اینجا چند مثال از آنها را مطرح کرده ایم: 

الف. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) جمع آوری کنید

مسابقاتی که اساس آنها بر پایه محتوای تولید شده توسط کاربر شکل گرفته است، موجب میل مفرطی در مخاطبان خواهد گردید و به دلیل های ذیل خوب هستند: آنها سرگرم کننده ، محبوب و پر طرفدار هستند، و همچنین برای هر دو منظور الف) تعامل هدایت و ب) رسیدن به مخاطبان جدید بسیار مناسب می باشند. یک مسابقه برگزار کنید به گونه ای که در آن فالورهای خودتان، عکس در اینستاگرام آپلود کرده و پست های خودشان را با هشتگ برند شده شما تگ نمایند. 

ب. الهام بخش جامعه مخاطبان خود باشید

اینستاگرام یک جامعه است که پایه های آن بر روی قدرت داستان سرایی بصری بنا نهاده شده است. اینستاگرام جاییست که در آن جهان لحظات خود را از طریق تصاویر شکار کرده و به اشتراک می گذارد. هشتگ برند شده اینستاگرام می تواند با ایجاد قسمتی برای مردم جهت به اشتراک گذاری و جمع آوری مطالب زیبا و معنی دار، به جامعه مخاطبان تان الهام ببخشد. 

پ. فالورهای خود را به پشت صحنه ببرید

گرفتن فالورهای تان در پشت صحنه، روش بسیار خوبی برای ایجاد یک ارتباط عمیق تر با برند شما است، و همچنین یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار با یک هشتگ برند شده اینستاگرام می باشد. فالوورهای خود را در حلقه پیرامون اخبار شرکت و راه اندازی محصول نگاه دارید، و یا به سادگی از دید مخاطبان خود به کالا نگاه کنید در این نکته که برند شما آن کاری را که انجام می دهد چگونه انجام می دهد. 

ت. برای رویداد خود یک هشتگ سفارشی ایجاد کنید

اگر شما در حال میزبانی یک رویداد خاص هستید، یک هشتگ خاص را از قبل انتخاب کرده و سپس اقدام به تشویق فالوورهای خودتان برای به اشتراک گذاری محتواهایی پیرامون آن، در اینستاگرام نمایید. این مشارکت به هدایت و تعامل کمک خواهد کرد، و همچنین تمام پست هایی که با آن هشتگ تگ شده است را در یک صفحه هشتگی خاص سازماندهی می نماید.

ث. محصولات جدید را ترویج (پروموت) نمایید

همانطور که پروژه های هشتگی خلاقانه با محبوبیت خاصی رشد می کنند، داشتن یک هشتگ برند شده فعال که مشتریان شما در واقع می خواهند از آن استفاده کنند یک گلدان طلا در انتهای رنگین کمان اینستاگرام است. با شامل کردن هشتگ مناسب در پست های خود، شما می توانید به طور مؤثر با افراد جدید علاقه مند به محصولات خودتان برسید. مهم این است که از هشتگ برند شده ای استفاده کنید که نه تنها عکس ها و کسب و کار شما توصیف می کند، بلکه کاربران را به خرید ترغیب می نماید. 
استفاده از هشتگ های اینستاگرام به صورت استراتژیک، روشی عالی برای ارتباط با مشتریان، پیدا کردن محتواهای درباره شما که توسط فالوورهایتان تولید شده، و ایجاد روابط بلند مدت با شرکای با نفوذ است.

  • ۹۶/۱۱/۰۵
  • instamember mamadsda

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی